• Hi All

Please note that at the Chandoo.org Forums there is Zero Tolerance to Spam

Post Spam and you Will Be Deleted as a User

Hui...

• When starting a new post, to receive a quicker and more targeted answer, Please include a sample file in the initial post.

Formula too long.

taoa

New Member
Hello,

Please, propose another alternative, better structured and short.
Table 1 contains 10 000 lines in reality and we can not change the structure.

Excel version 2007.
Excel 2010 solution.

Cordial greetings.

Attachments

• Formules.xlsx
    175.9 KB · Views: 13
Can you please explain what the formulas are trying to achieve?
eg:
Sumifs Average if etc

also the existing formula look at Fe and Fe(2)
but the summary table doesn't mention Fe (2)

Please elaborate?

1] Using your formula logic, adopt IFERROR+SUMPRODUCT() instead of your IFERROR+SUM+IF() and without array enter.

2] See attachment.

Regards
Bosco

Attachments

• Formules.xlsx
    203.8 KB · Views: 5
This part (Tableau1[Date]>=$C$2)*(Tableau1[Date]<=$D$2)*(Tableau1[Type]=$E$4) is being repeated a lot
You can shorten the formula by only using IF for the parts that change

Attachments

• Formules-2.xlsx
    176.5 KB · Views: 5
merci, BOSCO et HAZ pour votre contribution.
Je suis fasciné par ces deux solutions mais je reste sensible à celle de HAZ.
Cher HUI,
Malheureusement, je n'ai pas la plume de NARAYAN pour donner une suite logique à l'ambiguïté et trouver la correspondance qu'ils entretiennent et discréditer.
la complexité est la distance de mes mots de ce que la formule essaie d'accomplir.
La formule évalue les résultats existants de Fe (2) à partir d'une analyse plus précise et à défaut de celle de Fe (2) pour établir une teneur moyenne pondérée et des tonnes selon les critères de coupure indiqués.

merci, BOSCO et HAZ pour votre contribution.
Je suis fasciné par ces deux solutions mais je reste sensible à celle de HAZ.
Cher HUI,
Malheureusement, je n'ai pas la plume de NARAYAN pour donner une suite logique à l'ambiguïté et trouver la correspondance qu'ils entretiennent et discréditer.
la complexité est la distance de mes mots de ce que la formule essaie d'accomplir.
La formule évalue les résultats existants de Fe (2) à partir d'une analyse plus précise et à défaut de celle de Fe (2) pour établir une teneur moyenne pondérée et des tonnes selon les critères de coupure indiqués.
Hi ,

I am sorry , but not too many members in this group may be conversant with French.

Is it possible that someone who is fluent in both French and English can post the above comment in English ?

Narayan

Back